piątek, 18 września 2020

{33} J. D. Barker, Dacre Stoker "Dracul"

 

J. D. Barker, Darce Stoker

Dracul



Liczba stron                 544
Wydana                         2 września 2020
Kategoria                      horror
Przełożył                       Szymon Żuchowski
Wydawnictwo             Czarna Owca
Oryginalny tytuł         Dracul 



Opis książki:

"Krewny słynnego autora Brama Stokera oraz finalista nagrody jego imienia łączą siły w oryginalnym prequelu jednej z najbardziej znanych powieści wszech czasów. Zainspirowany notatkami i tekstami pozostawionymi przez autora klasycznej powieści, „Dracula. Początek” jest paranormalnym thrillerem, który ujawnia nie tylko prawdziwe pochodzenie Draculi, ale także Brama Stokera – i opowiada o enigmatycznej kobiecie, która ich łączy.           


Jest rok 1868, a dwudziestoletni Bram Stoker czeka w opuszczonej wieży, by stawić czoła nieopisanemu złu. Uzbrojony tylko w krucyfiksy, wodę święconą i strzelbę, modli się o przetrwanie najdłuższej w swoim życiu nocy. Desperacko zdecydowany, aby zarejestrować to, czego był świadkiem, Bram spisuje wydarzenia, które go tu doprowadziły...


Jako chorowite dziecko Bram spędza swoje pierwsze dni przykuty do łóżka w domu swoich rodziców w Dublinie. Opiekuje się nim młoda kobieta, Ellen Crone. Kiedy w pobliskim mieście dochodzi do szeregu dziwnych zgonów, Bram i jego siostra Matylda uświadamiają sobie wzorzec w dziwnym zachowaniu opiekunki – tajemnicę, która się pogłębia, mrożąc krew w żyłach, dopóki Ellen nie znika nagle z ich życia. Wiele lat później Matylda wraca ze studiów w Paryżu, aby przekazać Bramowi wiadomość, że widziała Ellen – i że koszmar, który według nich dawno się skończył, dopiero się zaczyna."


"Jedynym miejscem, w jakim chciałem się znaleźć, były ich objęcia."

 

Prawdziwa historia Drakuli. 

     Powieść zaczyna się od chwili obecnej, w której znajduje się główny bohater- Bram. Przedstawia nam sytuację, w której aktualnie się znajduje i dla niego nie jest to najlepsze miejsce. Dlatego, że jest noc, a on jest zamknięty w komnacie. Ukrywa się w tym miejscu, ponieważ za drzwiami znajduję się ktoś, kto Bram usiłuje nie wpuścić do środka. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż postać nie daje za wygraną i próbuje różnych sposobów, aby przedrzeć się przez drzwi. Za oknem wcale nie jest bezpieczniej. Na dworze znajdują się bowiem bestie, które czekają na dogodny moment i choć jeden najmniejszy błąd bohatera. 
     Książka zbudowana jest z części, w których raz mamy obraz na czas obecny oraz na czas przeszły, gdzie bohater cofa się wspomnieniami, aby czytelnikowi było łatwiej zrozumieć obecną sytuację. W trakcie czytania i odkrywania następnych zagadkowych treści, coraz łatwiej zorientować się, co tak na prawdę dzieje się i kto, jest odpowiedzialny za tajemnicze zaginięcia, morderstwa oraz zbrodnie. 
Jego wspomnienia z dzieciństwa i poprzednich wydarzeń zostały opisane w jego Dzienniku. To jednak nie wszystko w książce znajdziemy także wydarzenia widziane oczami jego siostry oraz jego brata. Matylda pisze listy do Ellen, których ta druga nie ma szans na oczytanie, gdyż bohaterka nie posiada żadnego konkretnego miejsca, dokąd mogłaby wysłać listy, aby kobieta mogłaby je przeczytać. 


Bram Stoker

Tak jak wspominałam wyżej i jak można wywnioskować z opisu książki, głównym bohaterem jest właśnie wyżej wspomniany Bram Stoker. W dzieciństwie postać była niezwykle chorowita. Rodzice spodziewali się utraty dziecka, jednakże został uzdrowiony przez wspaniałego wujka, przynajmniej tak sądzą rodzice. Prawda jest zupełnie inna. Odzyskał zdrowie dzięki swojej opiekunce Ellen Crone.

W trakcie czytania i poznawania kolejnych zadziwiających faktów na temat Brama, odkryjemy różne ciekawe sytuacje, których nie chcę zdradzać, bo niezwykle byłoby, gdybyście odkryli je sami czytając tę powieść. 


Ellen Crone

Ellen Crone niezwykle zaskakująca, tajemnicza i mroczna kobieta. Myślę, że warto poświęcić jej chwilę uwagi. Nie zbyt sporo wiemy o jej pochodzeniu, a już nie wspominając o wieku kobiety. Najbardziej zaintrygował mnie fakt, że kobieta raz na jakiś czas znika z domu swoich pracodawców, po czym znów się w nim pojawia jak gdyby nigdy nic. Gdy opuszczała dom była starsza, z siwymi włosami, oczami o barwie szarej bez życia. Po krótkiej nieobecności, kobieta nabiera dawnej piękności i świetności. Wraca do sił. Sami powiedzcie, że nie jest dla was intrygująca? Jak dla mnie świetnie wykreowana postać!


Ciekawie zbudowana fabuła, postacie no i świetne opisy wydarzeń. Nie mogłabym powiedzieć złego słowa o tej książce. Ja zatraciłam się w niej w całości. Bardzo lubię mroczny klimat połączony z dreszczykiem. Dawno nie czytałam horrorów, bo nie wpadł mi żaden w moje ręce. Ciesze się niezmiernie, że miałam możliwość przeczytania tego cudeńka. Jestem niezmiernie ciekawa jak wyglądałaby książką opisana ze strony Ellen. Tak, wiem, ciągle o niej teraz będzie, ale nie mogę nie stwierdzić, że to jest świetna postać, która przypadła mi najbardziej do gustu. 


Co powiecie o tej propozycji?

Może już macie ją za sobą, albo jesteście w trakcie? Z chęcią się tego od was dowiem!

Serdecznie was pozdrawiam i do następnej recenzji!


P.s Całkiem zapomniałam zapraszam was na mojego instagrama- Loving.to.read.books



Moja ocena:

              8/10



Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca. 

Zdjęcie pochodzi od Wydawnictwa Czarna Owca.

2 komentarze:

  1. Słyszałam o niej,a le jeszcze w tym klimacie w pierwszej kolejności mam w panach: "Zakochanego Dracule", czytałaś?

    Pozdrawiam,

    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam jeszcze okazji, ale z chęcią bym przeczytała :)

      Usuń

Drogi Czytelniku!

Jeśli postanowiłeś/ postanowiłaś mnie odwiedzić, będzie mi niezmiernie miło jeśli przeczytasz post.
Nie odpowiadam na spam.
Jeśli skomentowałeś i zostawiłeś link do swojego bloga na pewno cię odwiedzę i pozostawię coś po sobie.

Spodobał się blog? ZAOBSERWUJ, a nie pożałujesz! :)