sobota, 15 sierpnia 2020

{32} Andrzej Ziemiański "Cyberpunk. Odrodzenie"

                                                                                                                              

Andrzej Ziemiański
Cyberpunk. Odrodzenie



Liczba stron         360
Wydana                14 kwietnia 2020
Kategoria             fantastyka,fantasy, science fiction
Wydawnictwo     Akurat 

 



Opis książki:

"„Cyberpunk. Odrodzenie” pozwala zanurzyć się w otchłani gigantycznego, rozświetlonego neonami miasta, w którym rządzą zbrodnia i nauka przyszłości.

Okryte mgłą i spowite deszczem wieżowce, wąskie, zatłoczone uliczki, pulsujące neony i wielkoformatowe reklamy dają tło rzeczywistości, w której kwitną przestępczość, nielegalny handel bronią, danymi, a nawet ludzkim ciałem. To świat, w którym jednostka nic nie znaczy, a za los ogółu odpowiadają wielkie korporacje i gangi. To Zakazane Miasto.

Shey Scott – były policjant, wydalony ze służby z powodu śmiertelnej choroby oraz partnerujący mu Lou Landon usiłują namierzyć Axel Staller – bliźniaczą siostrę kobiety, która w biały dzień, mimo najwyższych środków bezpieczeństwa i drobiazgowej kontroli, pod okiem kamer, z niewiadomych przyczyn zamordowała kilkanaście osób."


Bohaterowie.

Rozpoczynam tą recenzję troszeczkę odmiennie od innych, gdyż nie zdarzyło mi się wspominać na samym wstępie o bohaterach. Jednak Uważam, że jest to dość istotne w tej książce, bo postacie niesamowicie przypadły mi do gustu! Jestem totalnie zaskoczona, że zostały one tak wykreowane. Przy czytaniu czuć bardzo wyraźnie, że są one doskonale dopracowane i wydają się być niezwykle realistyczne.  Jak tylko zabrałam się za czytanie tej propozycji, to stwierdziłam, że główny bohater może być dość ciekawie i się nie pomyliłam. 

Tak jak możemy wyczytać, były policjant przebywa na emeryturze, gdyż choruje na marsjańską gorączkę. Jest to śmiertelna chorobą, którą leki tylko spowalniają, gdyż jest nieuleczalna. Zostaje on poproszony przez swoją koleżankę o pomoc w sprawie, którą policja aktualnie prowani. Zgadza się, ponieważ zostają mu zaproponowane lepsze lekarstwa niż te, na które go stać. 


Świat w jakim rozgrywa się akcja.

Akcja osadzona jest w przyszłości, gdzie ludzie stosują najnowsze bronie, implanty i lekarstwa. Jedna z bohaterek została postrzelona w głowę i właśnie dzięki implantowi i szybkiej reakcji policjanta żyje. 
Jeśli chcemy porównać nasz świat do świata z książki, to można stwierdzić, że nie posiadamy takich rzeczy zaawansowanych technologicznie. Jeśli okaże się, że ktoś kiedyś stworzy takie rzeczy, to będzie się nam o wiele łatwiej żyło. 
Co do samego chipa, to jest on bardzo ciekawy. Bohaterka może z nim rozmawiać, śmiać się oraz żartować. Ten chip dostosowuje się do nas i do naszej charyzmy oraz całego życia. Ostrzega ją w momencie, gdy grozi jej zagrożenie, ale niestety w jednej sytuacji nie pomogło jej to ostrzeżenie. 


Kochani, osobiście polecam wam przeczytać tą książkę, ponieważ postacie są niezwykle interesujące i sama fabuła jest ciekawa. No i moim zdaniem to, co jest najważniejsze w książce to, to, że akcja nie rozpoczyna się się za x-czasu, a od samego początku, co niezwykle mi bardzo imponuje w autorach.


Dziś recenzja nie jest za długa głównie ze względu na to, że już dawno nie pisałam i trudno mi się z powrotem przestawić na bardzo długą recenzję, ale obiecuję, że się poprawię i następna będzie dłuższa. Jak na razie nie wiem co jaki czas będą pojawiać się recenzję, ale myślę, że na początku będzie to jakoś raz na dwa tygodnie. Na dziś to tyle i do zobaczenia w następnej recenzji, buźka :). 

Ps. Sprawdzajcie, bo niedługo znajdziecie mnie nie tylko tutaj! :)

  Moja ocena:
                   7/10

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Muza :)


Zdjęcie pochodzi od wydawnictwa Muza. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku!

Jeśli postanowiłeś/ postanowiłaś mnie odwiedzić, będzie mi niezmiernie miło jeśli przeczytasz post.
Nie odpowiadam na spam.
Jeśli skomentowałeś i zostawiłeś link do swojego bloga na pewno cię odwiedzę i pozostawię coś po sobie.

Spodobał się blog? ZAOBSERWUJ, a nie pożałujesz! :)